בלה עברון, 052-4892900, bella@bella.co.il
מאמר
ארגז הכלים שכל עסק חייב
בין אם יש לכם עסק עצמאי קטן או חברה גדולה ובין אם אתם עומדים להקים עסק חדש מאפס, חשוב מאוד שתדאגו לשלב בצורה נכונה את רשת האינטרנט בפיתוח העסקי שלכם. בעלי עסקים שאינם עושים כן, למעשה מוותרים על שפע של הזדמנויות עסקיות.
בעזרת רשת האינטרנט ניתן להגיע לפלחי שוק גדולים יותר, ניתן להגדיל באופן משמעותי את היקף המכירות ואפילו לשמור על קשר רציף עם לקוחות קיימים. אולם חשוב להבין כי שילוב רשת האינטרנט באסטרטגיה העסקית אינה נגמרת בהקמת אתר אינטרנט, יש עוד מגוון רחב של ערוצי פרסום ותקשורת ברשת האינטרנט שניתן למנף אותם לקידום העסק שלכם, אני קוראת לערוצים אלו – 'ארגז הכלים', ואני סבורה שכל בעל עסק חייב להכיר אותם!
דפי נחיתה
דפים ייעודיים שנועדו לקדם מוצר או שירות אחד של בית העסק.
זהו דף אינטרנטי עצמאי או כזה שקשור לאתר, אולם בניגוד לדף בית או דף אינטרנט באתר שכולל את כול השירותים שהחברה מספקת, הוא נועד לספקמידע ממוקד לקהל יעד מפולח אודות שירות/מוצר אחד. לדוגמא: צימר רומנטי או סדרת הרצאות או קורס וכדומה.
דף נחיתה חוסך מהגולש את הצורך לבזבז זמן על גלישה בכל באתר ומספק לו מענה מדויק המותאם למילת החיפוש שהקליד.
רשימת דיוור
ניוזלטר הוא מכתב אלקטרוני שמועבר באימייל אל רשימת נמענים (שנרשמו באופן אקטיבי לשירות)
זהו כלי רב עוצמה להעברת מסרים פרסומיים.
בעזרת רשימת דיוור ניתן לעדכן את הלקוחות במצבעים חדשים, אפשר לספק להם מידע רב ערך, לשתף אותם בחדשות ובעדכונים והיא מהווה אמצעי נפלא לשמירת קשר מתמיד עם לקוחות קיימים.
וידאו באתר
רשת האינטרנט אמנם הפכה את העולם שלנו לכפר גלובלי קטן, אך הרשת עדיין נחשבת למדיום קר. אנחנו לא תמיד יודעים מי עומד מאחורי כל יוזמה אינטרנטית ומי עומד מאחורי כל אתר אינטרנט ואחת הדרכים הטובות ביותר להסיר חשש מגולשים ולהגדיל את אמינותו של האתר היא – הצגת וידאו באתר. סרטון וידאו תדמיתי המציג את החברה או את בעל העסק שובר את הדיסטנס שהמדיום הזה יוצר, ומסיר דאגות מגולשים חשדנים.
רשתות חברתיות
בניית אתר אינטרנט היא רק כלי אחד מיני רבים בארגז הכלים שכל בעל עסק חייב להכיר. בנוסף לאתרי אינטרנט עומדים לפנינו עוד ערוצי תקשורת פרסומיים נוספים ברשת. אחד הערוצים הללו הם הרשתות החברתיות: פייסבוק, לינק אין, גוגל+ ועוד. הרשתות החברתיות הן זירות רוחשות פעילות וגולשים שמציעות כר נפלא לפיתוח מערכות יחסים עם לקוחות. הרשתות החברתיות מאפשרות לפתוח בשיח מסוג אחר עם לקוחות, שיח פחות רשמי, הרבה יותר אינטראקטיבי ודינאמי. הן מעניקות הזדמנות לשמור על קשר עם לקוחות, לפרסם מוצרים/שירותים, לפצוח בדיאלוג עם לקוחות חדשים, לשמוע מה יש ללקוחות להגיד ולערב באופן אקטיבי את הגולשים בפעילויות חברתיות-עסקיות.
קידום אתרים
מנועי חיפוש כגון גוגל הפכו את רשת האינטרנט לאוטוסטראדת מידע. זהו מקום שבו אינפורמציה נגישה לכולם וניתן לקבל תשובה (כמעט) לכל שאלה. ואם יש כלי יעיל שבעזרתו ניתן להגיע לרפרטואר רחב של לקוחות חדשים הרי שמדובר בקידום אתרים. בעזרת קידום אתרים ניתן להגיע לראש תוצאות החיפוש במנועי החיפוש כאשר הגולשים מחפשים מילות מפתח מסוימות וכך להיחשף לאלפי לקוחות שכבר מחפשים את מה שיש לכם להציע.
סמינרשת (webinar)
סמינרשת או באנגלית webinar (וובינר) הינההרצאה אינטראקטיבית המשודרת און ליין והגולשים לא צריכים לעזוב את הבית כדי לצפות ולהשתתף בה. את ההרצאה האינטרנטית ניתן לראות בעזרת חיבור לרשת ומחשב. זה הכול. וובינר הינו ערוץ חדש יחסית שמאפשר להעביר מידע ללקוחות, למתעניינים, לקולגות ובעצם לכל מי שמעוניין. הוובינר מאפשר לבעל העסק להפוך לאוטוריטה ולמצב את עצמו כמומחה בתחומו, וכך למשוך לקוחות חדשים.
אינדקסים
אינדקסים אלו הם אתרים שמרכזים בתוכם מידע רב ומשמשים מעין צוהר לאלפי אתרים אחרים. לעיתים קרובות אינדקסים מאפשרים לבעלי עסקים לפרסם את בית העסק שלהם ובחינם, וכך מעניקים לבית העסק פרסום חינמי. רישום לאינדקסים מגדיל את הנוכחות של בית העסק ברשת, כך שגולשים שלא הגיעו אל האתר שלכם ישירות, יכולים להיחשף אליכם דרך האינדקסים השונים ברשת.
ישנם עוד כלים רבים שעומדים לרשות כל בעל עסק וחברה ברשת האינטרנט.
אלו שהצגנו כאן הם העיקריים והחשובים ביותר, שאיתם ניתן להתחיל להקים את ארגז הכלים שלכם בעסק שלכם.
שימוש נכון בארגז כלים זה יזניק את בית העסק קדימה ויעניק לו יתרון משמעותי על פני המתחרים!