בלה עברון, 052-4892900, bella@bella.co.il        

מאמר 

כן, גם השנה, זה עדיין השיווק הכי טוב שיש

אנחנו מוקפים במגוון ערוצי שיווק מתקדמים כמו סמס, אינסטגרם, קידום ממומן ומודעות שרודפות אחרינו ברשת לאן שאנחנו לא הולכים. אז מה הפלא שנשאלת השאלה אם שיווק במייל, דרך ניוזלטר, עדיין רלבנטי והאם אנשים עדיין טורחים בכלל לפתוח מיילים?

אז זהו שמסתבר שהשמועות על מותו של הe-mail  הן ממש מוגזמות שלא לומר פשוט לא נכונות וסתם מטעות. כי כל הנתונים מראים שזהו עדיין אחד מערוצי השיווק החזקים ביותר אם לא ה… וגם אם אתם בעצמכם לא פותחים את רוב המיילים שמגיעים אליכם, בואו נדבר רגע על מה קורה עם המיילים שכן נפתחים.

זוכרים את ה – Black Friday? יום מכירות הבגדים המטורף שהתחיל בארה"ב ופלש גם לישראל? 25%, (כן, רבע!) מהמכירות ביום הזה היו מהזמנות של לקוחות שהגיעו דרך המייל.
והאמת? זה לא מפתיע. הרי רוב האנשים עדיין פותחים את המייל שלהם באופן קבוע ויותר מפעם ביום. תוסיפו לזה את העובדה שהמיילים מגיעים ישירות לקהל רלבנטי שהסכים לקבל מאיתנו מידע באופן קבוע אז מה הפלא שאנחנו מקבלים אחוזי המרה מצויינים?

עוד סיבה להצלחה המתמשכת של השיווק ברשימת תפוצה קשורה ל"מצב" שבו אנחנו נמצאים כשאנחנו קוראים את המיילים שלנו. בניגוד לערוצים אחרים כמו פייסבוק, או הודעות שאנחנו מקבלים בסמס או בווטסאפ, את המיילים אנחנו בוחרים מתי מתאים לנו לפתוח ואנחנו עושים את זה רק כשיש לנו את הזמן לקרוא אותם. תוסיפו לזה את העובדה שכשאנחנו במייל המסך שלנו נשאר כולו שלנו, ולא מותקף על ידי באנרים, פרסומות והודעות, ותקבלו זמן איכות אמיתי ודי נדיר בו הקוראים נותנים את כל תשומת הלב למסרים שלנו.

ומה עוד? –  כשאתם בונים בעצמכם את רשימת התפוצה שלכם אתם נמצאים בשליטה על הקהל שאליו אתם פונים. הרשימה היא שלכם ואצלכם, לתמיד, והחשיפה שלכם לא תלויה באלגוריתם זה או אחר של גוגל או של פייסבוק.

וכמובן, מעל לכל – היחסים. כי שיווק זה קודם כל יחסים.

כשאנחנו כותבים באופן קבועה לרשימה של אנשים שכבר מכירים אותנו, אנחנו בונים איתם מערכת יחסים של אמון שבעקבותיה הסיכוי שלנו למכור להם גדל משמעותית.
במסרים שאנחנו כותבים יש לנו את האפשרות להציג את המומחיות והמקצועיות שלנו ועצם החזרה לאותם אנשים, גם אם הם לא פותחים וקוראים את כל המיילים שלנו, משאירה אותנו לאורך זמן, בזיכרון ובמודעות שלהם. כך שבבוא היום, כשהם כן יזדקקו לשירות שלנו, רוב הסיכויים שהם יפנו אלינו ראשונים וגם יפנו אלינו אנשים אחרים.

לסיכום, רשימת תפוצה היא ערוץ שיווקי הכרחי וחשוב לכל עסק ואם עוד אין לכם רשימה התחילו לבנות אותה מעכשיו – זה ישתלם לכם!
אני מזמינה אתכם להתייעץ איתי  – הן בהיבט הטכני והן בהיבט השיווקי והאסטרטגי.  מזה שנים שאני מלווה מאות עסקים שעובדים עם רשימות תפוצה ואשמח לעזור גם לכם לקדם את העסק שלכם באמצעות הכלי החשוב והיעיל הזה.