בלה עברון, 052-4892900, bella@bella.co.il

מאמר
איך לשמור על העסק מפני נפילת סוכר?
ישנם אנשים רבים, מאוד נחמדים. כשהם שואלים "מה שלומך?" הם באמת מתעניינים בתשובה ותמיד תמיד תמיד, כשהם פוגשים מישהו, הם מקבלים אותו בלב פתוח ועם חיוך בעיניים ועל השפתיים.
תמיד? כמעט תמיד. כי אם יצא לכם להתקל בהם לפני הקפה הראשון של הבוקר יכול להיות שהביטוי "בנאדם נחמד" זה לא הדבר הראשון שיעבור לכם בראש…
ככה זה, הם רק בני אדם ובלי מנת הסוכר הראשונה של היום קשה להם להתניע ולהיות במיטבם.
כי סוכר זה חשוב (חוץ מזה שזה מ-א-ו-ד טעים) וכשיש סוכרת הסוכר הופך לפעמים ממשהו שהוא "רק" חשוב למשהו שמנהל לנו את החיים. כי כשיש סוכרת – יותר מדי סוכר זה לא טוב וגם פחות מדי זה ממש לא להיט והחיים מלאים בדיאטות, ברופאים, בבדיקות ובמילים כמו "אסור לי" ו"מוכרחים לוותר".
ולכן – שם המשחק הוא איזון – לשמור על תזונה מאוזנת וקבועה, על אכילה מסודרת בשעות קבועות, המשולבת בפעילות גופנית שמתאימה לסדר היום ואז אפשר לנהל אורח חיים כמעט רגיל גם עם סוכרת ולהחזיר את השליטה בחיים לידיים שלנו.
יש בחיים הרבה דברים שמנסים לנהל אותנו וההחלטה היא תמיד בידנו אם ניתן להם את היכולת לעשות את זה או שניקח אחריות וננהל אנחנו אותם.
זה נכון לכל תחומי החיים שלנו, לילדים שלנו, לבני הזוג, למערכות יחסים, לכעסים שלנו וזה כמובן נכון מאוד גם לעסק הפרטי שלנו.
בעלי עסקים רבים מתייעצים איתי בקשר לניהול השיווק וקשרי הלקוחות:
האם זה לא מציק מדי לשלוח מיילים ללקוחות כשיש כל כך הרבה דיוורים ולמי יש בכלל זמן וסבלנות לקרוא?
כמה שעות ביום כדאי לבלות בפייסבוק כדי שהוא באמת יביא לקוחות אבל גם ישאיר לנו זמן לטפל בהם? כמה "שיווק" זה "מספיק" כדי לשמור על העסק חי, פועם וצומח בלי להיות מדי מנג'ס ואגרסיבי ובלי שנבזבז על שיווק את כל יום העבודה?
ואני אומרת וחוזרת הכל במידה. הכל באיזון.
יש שיטות, נוסחאות וטכניקות. יש סטנדרטים מקובלים שעובדים ושכבר הוכיחו את עצמם (גם לילדים, גם לכעסים ואפילו לשיווק יש מינון הגיוני הנחשב למקובל). אבל מעבר לזה – כמו שכל גוף הוא אחר וכל ילד הוא אחר גם כל עסק הוא אחר. זו הסיבה שאנחנו עושים תוכנית ויוצאים איתה לדרך ומדי פעם אנחנו עוצרים, בודקים, ומתקנים.
כי שיווק זו עבודה של התכווננות והקשבה לקהל שנמצא כל הזמן בתנועה. ובדיוק כמו שגם חולי סוכרת מאוזנים עדיין מקפידים לעשות בדיקות תקופתיות, גם בעסק שלנו, שהוא מורכב ודינמי, אנחנו לא יכולים להניח שמה שעבד טוב עד עכשיו יהיה נכון לתמיד. לכן אני ממליצה מדי פעם לעצור ולבחון אם התוכנית שעשינו עדיין רלבנטית או שכדאי להכניס בה אי אלו שינויים.

