בלה עברון, 052-4892900, bella@bella.co.il
מאמר
"שיווק ויראלי זה על שמי נכון?" – ראיון עם מלכת החורף – השפעת
היא מוכרת בכל בית בעולם ולמרות המתחרים שצצים לה כל הזמן היא היתה ונשארה המלכה של מחלות החורף. אז שמתי על עצמי מסיכת הגנה ויצאתי ללמוד מגברת שפעת איך שומרים על המקום בפיסגה כל כך הרבה שנים .
ש. גברת שפעת, מחלות אחרות כבר נכחדו מזמן ואת לא רק שלא נעלמת אלא נדמה שבשנים האחרונות האחרונות אפילו התחזקת. מה הסוד שלך?
ת: קודם כל אני עובדת בשיטת השיווק הטובה בעולם – קוראים לזה מפה לאוזן וגם מפה לפה, ובכלל בכל צורה בה נוזלי גוף נפגשים. שמעתי שאפילו קראתם על שמי שיטת שיווק חדשה " שיווק ויראלי" – זה עלי נכון?
ש. ואיך את שומרת על נאמנות הלקוחות שחוזרים אלייך שנה אחרי שנה ולפעמים אפילו כמה פעמים בחורף אחד?
ת: הסוד שלי הוא תמיד להתחדש ולהמציא את עצמי מחדש. יש לי אלפי זנים שונים ואני תמיד מפתחת חדשים כך שגם אם התחסנתם בפני חלק מהם תמיד יש לי משהו חדש להציע שיפיל אתכם מהרגליים.
ש: הכלל ראשון בשיווק הוא להתמקד. יש לך קהל יעד מועדף?
ת: דלתי אמנם פתוחה לכולם אבל יש לי בהחלט קהלי יעד (קשישים, תינוקות וכל מי שמערכת החיסון שלו חלשה) שאליהם אני מפנה את מירב המאמצים. בגני ילדים למשל אני עובדת מאוד חזק וגם בתורים בקופות החולים.
ש. ומה עוד את עושה כדי לשמור על מקומך?
ת: למשל…. אני עושה הרבה שיתופי פעולה.
ש: שיתופי פעולה, מה זאת אומרת?
ת: לי בתור שפעת יש רשימת תפוצה מאוד גדולה נכון? אז אני עושה שיתופי פעולה. למשל – עם דלקת ריאות שגם פונה לקהל יעד דומה. ואז אני יוצאת במבצע שכל מי ש"קונה" שפעת יש לו סיכוי גדול יותר לקבל באותו המחיר גם דלקת ריאות. נדמה לי שאתם קוראים לזה "סיבוכים" לא?
ש: הבנתי, דלקת הריאות תופסת טרמפ על רשימת התפוצה הגדולה שלך אבל מה את מרויחה ממנה?
ת: אני מרויחה "מיתוג" כמחלה רצינית. ברגע שאני מקושרת לליגה של הגדולים יש לי הרבה יותר סיכוי להגיע לעיתונות ולקבל יחסי ציבור של מחלה שכדאי להזהר ממנה.
אז מה היה לנו? מיקוד, שימור לקוחות, שיתופי פעולה, שיווק ויראלי מפה לאוזן. נראה לי שהגברת שפעת לא רק קראה את כל ספרי השיווק הנכונים אלא יכולה גם לכתוב כמה בעצמה. לא פלא שהיא כל כך מצליחה.
מקוה שנהניתם מהראיון עם הגברת, שלמדתם ממנה כמה דברים ושתקחו ממנה רק את הדברים הטובים ומהשאר – תשמרו מרחק.
הרבה בריאות.