בלה עברון, 052-4892900, bella@bella.co.il
מאמר
מהי ההשקעה הכי משתלמת שכולנו חייבים לעשות בעסק שלנו?
אתמול קמתי בבוקר והדבר הראשון שעשיתי היה למגנט לעצמי קצת שפע, זימנתי לעצמי את הלקוח האידאלי וכשהוא הגיע שיחררתי לו קצת אמונות מגבילות, יצרנו קצת מציאות ואפילו יצאנו ביחד מהקופסא.
אח"כ היו לי כמה הצעות מחיר להכין אז מיד התחברתי לעוצמות שלי שעזרו לי להרגיש בנוח עם הנושא הטעון הזה שנקרא כסף.
בצהריים דיברתי עם בית הדפוס שאמר לי שהגלויה שלי עדיין לא מוכנה והרי בערב יש לי מעגל נטוורקינג… מיד עשיתי קצת תרגילי הרפיה כדי להרגע.
אחרי הצהריים המשכתי לעבוד וכשסיימתי יצאתי להליכה ותוך כדי חשבתי מחשבות חיוביות.
הגעתי למפגש ונתתי למים שבי להוביל אותי ולזרום עם מה שקורה ואז, 3 דקות לפני שהגיע תורי לדבר, נשמעה דפיקה בדלת ולחדר נכנס שליח מבית הדפוס עם הגלויות שלי בידיו.
טוב אולי קצת (!) הגזמתי אבל אני מאוד מאמינה בחיבור הזה בין איך שאנחנו מרגישים מבחינה נפשית לבין מה שקורה לנו פיזית בחיים. ובכל יום אני רואה את הקשר בין ההרגשה שלנו והבטחון שלנו בעצמנו לבין היכולת שלנו לתפקד ולהצליח.
אני מלווה בעלי עסקים ויועצת להם באחד הנושאים שהכי קשים לכולנו – שיווק. רובנו מומחים בתחום שלנו אבל כשזה מגיע לשיווק חוקי המשחק הם אחרים. קשה לנו להעיד על עצמנו כמה אנחנו טובים, קשה לנו לפעמים לבקש כסף, קשה לנו "לנדנד" ללקוחות, לחלקנו קשה עם כל הטכנולוגיה של השיווק במאה ה-21 ומעל לכל – דווקא כשיש לנו זמן לשיווק, בתקופות שהיומן שלנו לא מלא – דווקא אז האנרגיות שלנו ברצפה ואז הכי קשה לנו למכור את עצמנו.
ולכן, כבעלי עסק שאחראים על כל דבר בעסק שלנו אנחנו אחראים גם לשמור על המשאב הכי חשוב בעסק שלנו – אנחנו עצמנו. אין לנו מנהל שינזוף בנו או מחלקת כח אדם שתעשה לנו ימי גיבוש. האחריות היא שלנו בלבד ולכן בין שאר המשימות, אנחנו מחוייבים גם לשמור על כוחות הנפש והגוף שלנו.
ואיך עושים את זה? לא חסרות שיטות אבל בואו נגיד שלא כולם חייבים לפתוח צ'אקרות וללבוש בגדים לבנים. אני סומכת על כל בעל עסק שהיתה לו היוזמה, הרצון והאומץ להפוך את חלום חייו למציאות שיהיו לו גם את הנחישות והאחריות לדאוג לכך שיוכל להמשיך ולהוביל את העסק שלו גם בתקופות היותר מאתגרות.
גם אני באופן אישי, דואגת לתחזק את הנפש באופן קבוע. קודם כל כי זה כיף אבל גם כי זה הכרח ואני מקווה שגם אתם לא שוכחים להשקיע מדי פעם במשאב הכי חשוב של העסק שלכם. אתם, כמובן. נכון?