בלה עברון, 052-4892900, bella@bella.co.il

מאמר
שיווק באינטרנט - צעד קטן לעולם גדול
האינטרנט כאן כדי להישאר.
אי אפשר להתכחש לכך שהרשת הפכה לחלק מחייהם של מליארדי אנשים. גולשים בכל רחבי העולם "מתייעצים" עם האינטרנט היכן לקנות נעליים, לאיזה מועדון כדאי לצאת בערב, באיזה אולם להתחתן, כיצד לעצב את הבית ועוד…
אין זה פלא, אפוא, שיותר ויותר עסקים רואים באינטרנט כלי שיווקי רב עוצמה.
כל היתרונות של שיווק באינטרנט –
ü It's All about the Money…
פרסום ושיווק במדיות המסורתיות כגון פרסום בטלוויזיה, ברדיו או בעיתונים עולה הון תועפות והפך מזמן לנחלתם של עסקים ותאגידים גדולים, רשת האינטרנט היא הפלטפורמה היעילה והמשתלמת ביותר לקידום העסק שלך.
שיווק באינטרנט אינו כרוך בעלויות גבוהות והוא מאפשר לבעל העסק להיכנס לביתם של אלפי לקוחות חדשים במהירות ובקלות. הפער בין פרסום במדיות המסורתיות לבין שיווק באינטרנט הוא עצום. בעוד שיווק באינטרנט כרוך בהוצאה של אלפי שקלים בודדים בחודש, פרסום ושיווק במדיות מסורתיות כרוכים בהוצאה של מאות אלפי שקלים בחודש.
ü שיווק ממוקד:
יתרון נוסף וחשוב לא פחות הוא הפוקוס.
שיווק באינטרנט מאפשר לך להגיע ישירות לקהל היעד שלך.
אם ניקח לדוגמה קמפיין ממומן בגוגל (Google Adwords), בעת הקמת הקמפיין בעל העסק בוחר מילות מפתח שבעטיין מודעות הפרסום שלו יתגלו לגולשים, ומודעות הפרסום נחשפות רק לגולשים שחיפשו את מילות המפתח שבעל העסק בחר.
בקמפיין שכזה שיטת התמחור היא פשוטה, בעל העסק משלם על הקלקות בלבד (ולא על חשיפה) ומגיע ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים באופן אקטיבי את השירות או המוצר שהוא מוכר. כמו כן, לבעל העסק יש שליטה תקציבית מושלמת. בקמפיינים ממומנים בגוגל או בפייסבוק ודומיהם בעל העסק קובע בעצמו, לפי יכולותיו, את התקציב שהוא מקצה לצורך שיווק העסק שלו.
ü שיווק פורץ גבולות:
מאחר ורשת האינטרנט הפכה את העולם שלנו לכפר גלובלי, שיווק נכון באינטרנט יכול לפרוץ את הגבולות הגיאוגרפיים ולהביא את השירות או המוצר שלך לתודעתם של מיליוני לקוחות בכל מקום על גבי הגלובוס.
כיום ניתן בקלות להקים אתרי אינטרנט ולערוך קמפיינים שיווקיים במנועי חיפוש וברשתות חברתיות במגוון רחב של שפות.
ניתן לרכוש מדיות (שטחי פרסום) באתרים בכל העולם וליהנות מגישה ישירה אל לקוחות פוטנציאליים לא רק בארץ, כי אם גם בחו"ל.
ü מדידת האפקטיביות של הקמפיין השיווקי:
אין ספק שאחד היתרונות הבולטים ביותר ביצירת אסטרטגיית שיווק מקוונת נעוץ ביכולת שלך, בעל העסק, להעריך באופן מדויק את היעילות של כל פעולה שיווקית שתנקוט. הנה כמה דוגמאות:
- שיווק מדוור –
כאשר ממנפים את הדואר האלקטרוני לצורך העברת מסרים שיווקיים בעזרת ניוזלטרים, ניתן לעקוב באופן מדויק אחר פעולות הנמענים: כמה אנשים פתחו את הניזולטר, כמה אנשים התעלמו מהניוזלטר, כמה אנשים גלשו לקישורים שהיו בניוזלטר וכו'. - קמפיין ממומן –
בקמפיין ממומן בגוגל (Google Adwords) ניתן לראות אילו מילות מפתח ומודעות מביאות מספר רב של קליקים ואילו מסרים ומילות מפתח לא היו אפקטיביים. ניתן לבחון את אחוזי ההמרה ולעקוב אחר ביצועים רבים נוספים של מסע הפרסום. - באנרים פרסומיים –
הטכנולוגיה של היום מאפשרת לכל בעל אתר לעקוב אחר היעילות של באנרים פרסומיים.
אם שילמתם לבעל אתר מסוים כסף עבור הצבת באנר פרסומי באתר שלו, תוכלו לנטר ולעקוב אחר כמות התנועה שהבאנר הביא לכך, וכך להחליט באופן מושכל באם כדאי להמשיך את הפרסום באתר או לנסות ולעבור לאתר אחר שמניב יותר תנועה.
ü חשיפה ברורה ומיידית
שיווק באינטרנט מעניק לבעל העסק חשיפה מיידית. ניזולטר מגיע מיד לתיבת הדואר האלקטרוני של הנמען, קמפיין פרסומי בגוגל או בפייסבוק עולה לאוויר בתוך דקות ספורות מרגע סיום ההקמה, באנר פרסומי יופיע בפני הגולש זמן קצר לאחר יצירתו וכו'.
לסיכום, נראה כי שיווק באינטרנט מציג כמה יתרונות בולטים.
רשת האינטרנט מאפשרת לנו להגיע לקהל גדול יותר, במהירות רבה ובעלויות מינימאליות. האינטרנט שינה את האופן שבו אנשים חושבים ולא פחות חשוב מכך הוא שינה את הרגלי הצריכה והקניה שלנו.
המסקנה המתבקשת היא – שיווק חכם באינטרנט יכול להגדיל באופן משמעותי את היקף המכירות ולהצעיד את העסק קדימה.

