בלה עברון, 052-4892900, bella@bella.co.il
מאמר
דף נחיתה - המנוף לקמפיין המקוון שלכם
בתקופה האחרונה אנחנו שומעים מכל עבר את המונח "דף נחיתה" או כפי שמכנים אותו בלעז: Lending Page. אולם נראה שלא כולם יודעים מהו אותו דף נחיתה, ועוד יותר חשוב מזה, לא ממש מבינים כיצד דף שכזה יכול לתרום למינוף קמפיין שיווקי מקוון?
נתחיל בהגדרה. דף נחיתה הוא מהמונחים שכמעט ומסבירים את עצמם. דף זה יכול להיות עצמאי או דף הנמצא בתוך האתר, ואליו הגולשים מגיעים (נוחתים) לאחר שהקליקו על מודעת פרסום מסוימת או קישור מסוים. מדובר על דף ייחודי שנועד לקדם מוצר או שירות אחד.
ההבדל בין דף נחיתה לדפי אינטרנט באתר תדמיתי מסורתי. עד לא מכבר, חברות ועסקים שהשיקו אתר אינטרנט היו מסתפקים במספר עמודים מצומצם. לרוב, האתר היה כולל דף בית, דף אודות, צור קשר ודף אחד ויחיד שכולל את כוווווווווווול המוצרים והשירותים שלהם.
לעומת זאת, דף נחיתה נועד לקדם מוצר אחד או שירות מסוים. כך שאם גולש מחפש למשל "אופניים חשמליות" במנוע החיפוש הוא ינחת על דף שכולל, לדוגמה, קטלוג תמונות מרהיב של אופניים חשמליות ויקבל מידע מדויק בנושא זה. הוא לא ינחת על דף הבית של החברה שמוכרת אופניים חשמליות ויחשף שכול השירותים שלה וההיסטוריה שלה, כי אם יגיע בדיוק למידע שחיפש, בדף שנמצא בתוך האתר או בדף עצמאי.
היתרונות של דף נחיתה. ישנם כמה יתרונות בולטים ליצירת דף נחיתה:
- מונע נטישת לקוחות פוטנציאליים – גולשים שנוחתים על דף שמספק להם בול את המידע שחיפשו לא ימהרו לנטוש את האתר, והסיכוי שהם ירכשו את המוצר/השירות גדל לאין ערוך.
- לתפוס את המומנטום – דף נחיתה חוסך מהגולשים את הצורך לשוטט באתר ויכול לנצל את הדחף האימפולסיבי לרכישה באופן אופטימאלי.
- התאמת המסר לקהל היעד – דף נחיתה שמקדם מוצר אחד ומכוון לקהל יעד ייחודי, יכול לטמון בחובו מסר טקסטואלי וחזותי אפקטיבי ומדויק הרבה יותר. כך למשל, אם מדובר בחנות מקוונת למכירת נעליים, כדאי מאוד לפתוח דף נחיתה אחד לנעלי ילדים, דף נחיתה לנעלי נשים ודף נחיתה ייעודי לנעלי גברים. כך שאם גולש יחפש במנוע החיפוש את הביטוי "נעלי ילדים" הוא ינחת על דך שכל כולו מוקדש לנעלי ילדים והמסרים בו ידברו לליבם של אמהות ואבות שעל פי רוב הם אלו רוכשים את הנעליים עבור ילדיהם הקטנים.
- מעקב סטטיסטי מדויק – יתרון נוסף טמון ביכולת לנטר ולעקוב אחר היעילות של כל דף נחיתה. אחר הנתונים הסטטיסטיים של כל דף נחיתה אפשר לעקוב, למשל, במסע הפרסום שלנו בגוגל אדוורדס. וכך בעצם לשנות מסרים טקסטואליים וחזותיים בדפים שאינם מניבים אחוזי המרה גדולים ולקצור את הפירות שמניבים דפי נחיתה איכותיים.
כך תייצרו דף נחיתה מנצח!
המתכון לכתיבה דף נחיתה מנצח כולל מספר מרכיבים חשובים:
- מחקר מילות מפתח – על מנת לייצר דפי נחיתה שהולמים את נטיות החיפוש של גולשים, יש לערוך מחקר מילות מפתח בתחום שבו עוסק האתר. לאחר שמאתרים את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר, בכלי מילות המפתח של גוגל, יש לחלק את דפי האתר ולהקדיש לכל מילת מפתח פופולארית דף נחיתה עצמאי.
- קהל יעד – כעת שיש לכם דף נחיתה או מספר דפי נחיתה באתר או מחוצה לו, הגדירו על סמך ניסיונכם את קהל היעד הייחודי שצורך כל מוצר/שירות, והתאימו את המסר הגראפי והטקסטואלי אליו. אם נחזור לדוגמת הנעליים, לדף נעלי גברים התאימו מסר מחוספס וסקסי שמתאים לגברים, אם מדובר על דף נחיתה לנעלי נשים פנו ללב של אוכלוסיית הנשים במסרים רכים יותר וכו'. ובהתאמה, חשבו על גרפיקה מתאימה לכל קהל יעד.
- קריאה לפעולה – אל תשכחו להניע את הגולשים, שהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, לפעולה. תוכלו לעשות כן על ידי יצירת דחיפות בטקסט (התקשרו עכשיו, עד גמר המלאי, מבצע חסר תקדים לשבועיים הקרובים וכן הלאה).
- פרטי התקשרות – צרו טופס צור קשר קטן בדף הנחיתה ודאגו שפרטי ההתקשרות איתכם יהיו ברורים ונגישים לגולשים.
- ביצועים – עקבו אחר הביצועים של כל דף נחיתה וראו איזה דף נחיתה מביא לשיעורי המרה גדולים ואילו לא. תקנו, שנו ושחקו עם המסרים של דפי נחיתה שאינם אפקטיביים, עד שתמצאו את הנוסחה שסוגרת לכם עסקאות.
- היו ממוקדים במסרים שלכם – טקסט שיווקי טוב לא צריך להיות ארוך. חשבו על טקסט קצר ואטרקטיבי, כזה שלא יעייף את הגולשים. יתרה מכך, נסו להסיר התנגדויות רכישה בטקסט שלכם (הביאו דוגמאות להצלחה, המלצות, תמונות לפני אחרי, מחקרים, סקרים, דעת מומחים וכו').
אם כן, נראה כי דף נחיתה ממוקד יכול להביא לשיעורי המרה גבוהים יותר. לשון אחר, דף נחיתה מהודק וקולע יגדיל את תנועת הלקוחות לאתר ויגדיל את מחזור המכירות. נקודה.