בלה עברון, 052-4892900, bella@bella.co.il  

מאמר 

תקשורת אינטרנטית - איך לשמור על הגבולות בעולם ללא גבולות

הצורך האנושי בתקשורת הוא ממש לא המצאה של העידן המודרני – פעם היו מדליקים מדורות על ההרים והיום יש סטטוסים, מיילים ו-סמס.

ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מכך שהקלות שבה אנחנו יכולים היום לתקשר שינתה מהקצה אל הקצה את טבעו של הקשר האנושי.

 

כיועצת שיווקית שמתמחה גם באנשים וגם באינטרנט אני רואה איך התקשורת האנושית מגדירה את עצמה מחדש כל הזמן. ההתפתחות הזו מאפשרת לנו להתייעל ולחזק את הקשרים עם האנשים החשובים לנו, ומצד שני יש לה גם מחירים: שפע ערוצי התקשורת יוצר לעיתים בלבול ופחד מכל מה שמריח "טכנולוגיה" ו"קידמה" ואילו בקצה השני אני פוגשת אנשים שהתקשורת הפכה אצלם מ"צורך" ל"התמכרות" והם נוטשים את החיים ה"אמיתיים" לטובת חיים באזור הוירטואלי .

 

רציתי לשתף אתכם בכמה הבחנות שלי על התקשורת בעידן האינטרנט בהיבט האישי והעסקי:

 

גינונים – היום כולנו משתפים ושותפים פעילים יותר בחיי היקרים לנו. 
גם במישור העסקי חשוב לשים גבולות. כבעלי עסק שקיבלו (וזה ממש לא מובן מאליו) את פרטי ההתקשרות של הלקוח אנו מחוייבים לעשות בהם שימוש מושכל ולא להציף אותו בפרסום ברמה מטרידה. ומנגד, גם כנותני שירות יש לנו זכויות ולפעמים צריך להבהיר ללקוח בעדינות שהעובדה שיש לנו צ'אט לא בהכרח אומרת שאנחנו זמינים 24/7 לרשותם.

 

אמינות – פעם חשבנו שאם משהו כתוב בעיתון הוא כנראה נכון אבל היום כשכל אחד מאיתנו יכול לשחרר לעולם אינפורמציה זכרו שלא כל מה שכתוב באינטרנט הוא מדוייק ב- 100%.

שקיפות – בספרי הכלכלה מדברים על ה"שוק" בו חיים להם הביקוש וההיצע וכשהם נפגשים נולד לו מה שמכונה "מחיר השוק". בחיים האמיתיים לא תמיד היה לנו מידע מלא על כל מה שמציעים לנו וקבלת ההחלטות שלנו היתה פחות טובות מכורח הנסיבות.

ואז בא האינטרנט… ושינה את הכל.

יותר מתמיד (וזה עוד ישתפר) אפשר לברר בכל רגע ומקום מהן האפשרויות העומדות בפנינו, באיזה מחיר, באיזה מרחק ומהם היתרונות והחסרונות של כל אחת. כצרכנים אנחנו מרויחים מהשקיפות הזו. כבעלי עסקים אנחנו חייבים להיות יותר תחרותיים, לשפר את השירות, לשמור על מחירים הגיוניים ולחזק את הבידול שלנו כדי לתת למתעניינים בנו תשובה ברורה וחד משמעית לשאלה "למה דווקא אצלנו?"  

 

לסיכום, האינטרנט שינה לתמיד את כל מה שידענו על המילה "תקשורת" אבל חשוב לזכור שהוא בא לשרת אותנו ולא, חס וחלילה, להפך. בסופו של דבר, ההחלטה באיזה אופן אנחנו מנהלים את הקשרים שלנו עם הסביבה נשארה בידנו בדיוק כמו בימים שאבותינו היו מדליקים מדורות על ההרים.